Kako lahko postanem Petrol gospodinjski odjemalec električne energije?
Če želite postati naš odjemalec, je najlažje, če nam na elektronski naslov podpora.strankam@petrol.si posredujete račun obstoječega dobavitelja in poslali vam bomo Pogodbo o dobavi električne energije v podpis. Lahko nas pokličete tudi na telefonsko številko 080 22 66.
S podpisom Pogodbe o dobavi električne energije nas pooblastite, da pri lokalnem elektrodistribucijskem podjetju uredimo celoten postopek zamenjave dobavitelja za vas brezplačno, in sicer:
• oddali bomo vlogo za zamenjavo dobavitelja;
• po predhodnem dogovoru bomo uredili odpoved obstoječe pogodbe;
• v sodelovanju z lokalnim elektrodistribucijskim podjetjem bomo pridobili odbirek števca (priprava končnega obračuna obveznosti z obstoječim dobaviteljem in vzpostavitev začetnega števčnega stanja). Lokalnemu distribucijskemu podjetju morate omogočiti odbiranje števca, v kolikor imate merilno mesto nedostopno.
Koliko znašajo stroški zamenjave dobavitelja in kakšen je postopek menjave dobavitelja?
Zamenjava dobavitelja je brezplačna, celoten postopek pa v vašem imenu izpeljemo mi kot vaš novi dobavitelj električne energije. Vašega obstoječega dobavitelja tudi ni treba obvestiti o zamenjavi dobavitelja.
Sprememba dobavitelja se lahko izvede katerikoli dan v mesecu v roku 21 dni od oddaje vloge dobavitelja električne energije pristojnemu elektrodistribucijskemu podjetju.
Dobava električne energije v času menjave dobavitelja ne bo prekinjena.
Ali se mi bolj izplača enotarifni števec (ET) ali dvotarifni števec (MT, VT)?
Odločitev za enotarifno ali dvotarifno merjenje je v večjem delu odvisna od vaših navad in življenjskega sloga. Premislite, kdaj običajno uporabljate gospodinjske aparate in v katerem času porabite največ električne energije. Od tega je odvisno, ali bo za vaše gospodinjstvo ustreznejši enotarifni ali dvotarifni števec.
Osrednji namen dvotarifnega števca je spodbujanje gospodinjstev k uporabi električne energije v času, ko je obremenitev sistema manjša, namesto v času polne obremenjenosti.
Dvotarifni števec tako razlikuje med večjo tarifo (VT) in manjšo tarifo (MT). Večja tarifa velja v času, ko je energetski sistem bolj obremenjen, torej vsak delovni dan med 6. in 22. uro. Manjša tarifa pa velja ravno obratno, v času, ko je energetski sistem manj obremenjen – ponoči med 22. in 6. uro naslednji dan ter med vikendi in prazniki (24 ur na dan). Gospodinjstva z enotarifnim merjenjem pa porabo električne energije vedno plačujejo po enotni ceni, ne glede na čas porabe.
Večji del gospodinjstev v Sloveniji uporablja dvotarifno merjenje, poleg tega za večino gospodinjstev velja tudi, da je dvotarifno merjenje bolj ugodno.
Vendar pa to nikakor ni pravilo – mogoče prav vaše gospodinjstvo spada med tiste, ki bi jim bolj ustrezalo enotarifno merjenje. Praviloma velja, da že s 30 odstotki porabe električne energije v času manjše tarife dosežete tisto mejo, kjer se vašemu gospodinjstvu bolj splača dvotarifno merjenje. Zato opazujte svojo uporabo različnih gospodinjskih naprav in na računu za elektriko preverite, koliko energije porabite v obeh tarifah. Če različna gospodinjska opravila, kot so pranje posode v pomivalnem stroju, pranje in sušenje perila ter likanje večinoma opravljate v času manjše tarife, potem nedvomno spadate med tista gospodinjstva, za katera je dvotarifno merjenje bolj ekonomično. Več si lahko preberete tudi v članku.
Sem gospodinjski odjemalec električne energije, zemeljskega plina in član Petrol kluba. Ali lahko dobim en račun za vse produkte?
Seveda. Odločite se lahko za ločene račune po produktih ali pa za en skupni. Če se odločite za skupni račun, boste prejeli samo en račun in boste lahko opravili enkratno plačilo za vse produkte.
Nepremičnino sem prodal, kupil oz. Podedoval. Kaj moram storiti, če želim urediti spremembo lastništva merilnega mesta?
Lastnik merilnega mesta je običajno tudi plačnik in naslovnik za to merilno mesto, v kolikor ni drugače določeno.
Zahtevek za spremembo lastnika na merilnem mestu bomo uveljavili mi kot vaš dobavitelj električne energije po vašem pooblastilu. Vse kar morate storiti je, da v spletnem obrazcu, v koraku “Spremeniti želim lastnika merilnega mesta”, z nami delite kopijo dokazila o lastništvu (zemljiškoknjižni izpisek, overjeno kupoprodajno pogodbo, sklep o dedovanju …) in dokazilo o primopredaji nepremičnine, tj. primopredajni zapisnik.
Uporabnik je dolžan pisno obvestiti ELES, d.o.o., o vsaki spremembi imena (firme), naziva, prebivališča (sedeža) in drugih podatkov, potrebnih za obračun uporabe elektroenergetskih omrežij, in sicer najpozneje v osmih dneh po nastali spremembi. Če uporabnik tega ne upošteva, mu ELES, d.o.o., zaračuna stroške, ki mu jih uporabnik s takšnim ravnanjem povzroči.
Nepremičnino oddajam v najem in želim, da je na računu kot plačnik naveden najemnik. Kaj moram storiti, če želim urediti spremembo plačnika?
V tem primeru sprememba pomeni, da bo spremenjena oseba, kateri bodo izstavljani računi, lastnik merilnega mesta pa ostaja nespremenjen. Zahtevek za spremembo plačnika na merilnem mestu bomo uveljavili mi kot vaš dobavitelj električne energije po vašem pooblastilu.
Spremeniti želim vrsto obračuna z enotarifnega merjenja bi prešel na dvotarifno ali obratno. Kako lahko to izvedem?
Za kakovostno dobavo električne energije in upravljanje z omrežjem skrbi področni distributer omrežja, ki ima skladno z zakonom obvezo opravljati predpisane sistemske storitve (namestitev priključka, odčitavanje števca, nemotena dobava).
Za spremembo vrste obračuna morate izpolniti obrazec Vloga za spremembo vrste merjenja in/ali obračuna (enotarifni, dvotarifni).
Celoten postopek pa po vašem pooblastilu lahko izvedemo mi kot vaš dobavitelj električne energije.
Kaj lahko naredim, če pride do izpada elektrike?
Najprej preverite, ali je problem omejen le na vaš dom, in preverite, če imajo sosedje elektriko.
Če jo imajo, preverite najprej svoje varovalke in ali je vklopljeno glavno stikalo. Če napake ne vidite, je težava verjetno v glavni varovalki vašega doma. Če sumite, da je pregorela glavna varovalka oziroma tudi sosedje nimajo elektrike, pokličite pristojnega distribucijskega operaterja in sporočite izpad napajanja.
V primeru motenj pri dobavi električne energije vse okvare sporočajte pristojnemu distribucijskemu podjetju.
Želim spremeniti naslov, kamor prejemam Petrolove račune.
Zahtevek za spremembo naslova za pošiljanje pošte na merilnem mestu bomo uveljavili mi kot vaš dobavitelj električne energije po vašem pooblastilu. Izpolnite obrazec Vloga za evidentiranje naslova za pošiljanje pošte in nam ga podpisanega posredujte po pošti ali na naš elektronski naslov podpora.strankam@petrol.si.
Kaj je direktna bremenitev (trajnik) in kako jo lahko uredim na Petrolu?
Vsi imetniki osebnih računov lahko plačevanje električne energije z univerzalnim plačilnim nalogom (UPN), ki je sestavni del prejetega računa, zamenjate z direktno bremenitvijo.
Direktna bremenitev (trajnik) ali SDD je debetna plačilna storitev za poravnavo tako enkratne kot ponavljajočih se obveznosti (telefon, elektrika, komunalne storitve itd.) v evrih na območju SEPA. Pri SDD plačilno transakcijo odredi prejemnik plačila na podlagi predhodno podpisanega soglasja plačnika, izvrši pa se z direktno bremenitvijo računa plačnika pri njegovi banki. Skladno s pravili sheme SDD vse spremembe, tudi ukinitev vašega soglasja za direktno bremenitev, urejate z nami, tako da izpolnite obrazec-za-direktno-bremenitev-sepa.pdf, in ne več pri vaši banki.
Ali člani Petrol kluba prejmemo Zlate točke tudi za plačilo Petrol Elektrike preko trajnika?
Seveda. Zlate točke prejmete za svoje nakupe in plačila na Petrolu, prav tako pa tudi za plačevanje električne energije preko direktne bremenitve oz. trajnika. Točke prejmete takoj, ko je račun izstavljen, na vsakem računu pa je navedeno pridobljeno število točk.
Kako lahko uredim prehod iz gospodinjstva na samooskrbo z energijo?
Ocena primernosti: Preverite, ali je vaša streha primerna za namestitev sončnih panelov glede na orientacijo, naklon, senco in strukturno trdnost.
Pridobivanje ponudbe: Z naše strani boste prejeli ponudbo, ki bo vključevala vso potrebno opremo kakor tudi ponudbo za dobavo in odkup električne energije.
Financiranje: Skupaj z vami bomo našli najustreznejšo obliko financiranja vključno s subvencijami.
Priključitev na omrežje: Po uspešni namestitvi in tehničnem pregledu bo sončna elektrarna priključena na električno omrežje. S tem lahko začnete proizvajati svojo električno energijo in jo uporabljate za lastne potrebe, presežek pa oddajate v omrežje. Celoten čas pa bo dobava elektrike na objektu nemotena.
Preverite, kje lahko na računu za električno energijo najdete številko merilnega mesta
Da boste na računu vašega trenutnega dobavitelja električne energije lažje našli številko merilnega mesta, smo za vas pripravili primere računov, kjer je le-ta že označena. Na spodnjem seznamu kliknite na svojega trenutnega dobavitelja in odprlo se vam bo novo pojavno okno s prikazom primera računa.
Ali lahko z analognim števcem za elektriko sporočam dejansko porabo?
Dejanska poraba, ki jo zmerite sami se lahko sporoča in glede na to zaračunava. Stanje lahko sporočate preko SMS sporočila, preko naše brezplačne telefonske številke 080 22 66 ali preko spletne aplikacije in uporabniškega portala Moj Petrol. Stanje se za odjemalce z "navadnimi" števci, oddaja vsak mesec med 1. in 15. v mesecu, podrobnejša navodila pa najdete tukaj.
Ali je pri informativnem izračunu za električno energijo vključen tudi DDV?
V končni znesek pri informativnem izračunu je upoštevan tako DDV, kot tudi vsi prispevki, trošarine in omrežnina. Naš informativni izračun je natanko tak, kot bi bil redni račun za to mesečno porabo električne energije.
Zavedamo se, da je hiter in neposreden dostop do želenih informacij ključnega pomena. Prijazni in strokovno podkovani operaterji vam bodo z veseljem pomagali.