S tem, ko s sončno elektrarno proizvajate lastno električno energijo, se lahko izognete visokim cenam elektrike na trgu in boljše nadzorujete svoje stroške.
Stabilen in zanesljiv partner
Kot vodilno energetsko podjetje v Sloveniji vam v Petrolu zagotavljamo strokovno podporo, zanesljivo oskrbo in dolgoročno partnerstvo pri vaši samooskrbi.
Odpornost na nihanja cen elektrike
Energetski trg zna biti nepredvidljiv. S samooskrbo ujamete moč sonca, obnovljivega vira energije, in postanete bolj odporni na morebitna nihanja.
Kako deluje samooskrba?
Ko sije sonce, vaša sončna elektrarna proizvaja brezplačno elektriko. Če vaš objekt potrebuje več elektrike, kot se jo proizvaja, se razlika prevzame iz omrežja ali baterije. Če je proizvodnja višja, pa se presežek shranjuje v bateriji ali preprosto odda v omrežje - to imenujemo tudi “viški”.
Akcija - letni net metering energije v novi samooskrbi za prvih 500 kupcev! Ste zamudili letni net metering? Nič zato! Petrom vam tudi pri novi samooskrbi omogoča letni obračun mankov in viškov za krajšo dobo povračila.
Zakaj je cenik mankov v letni samooskrbi tako visok?
Višji cenik je posledica spremenjenega profila odjema električne energije na merilnem mestu, ki je značilen za samooskrbo. Energija se namreč predvidoma odjema iz omrežja v času jutranjih in popoldanskih konic, ko so cene elektrike na trgu najvišje. Poleg tega letni obračun samooskrbe (letni “net metering”) ob koncu leta omogoča, da se od mankov električne energije odštejejo viški, pri čemer so viški vredni manj (na enoto MWh). Razliko v ceni kot dobavitelj v celoti krijemo v Petrolu. Omenjene specifike so upoštevane v ceniku, ki je lahko zato višji od cenika za navadno dobavo.
Zakaj zaračunavate premijo za odstopanja oz. kaj je to?
Za vsako merilno mesto v samooskrbi se zaračuna premija za odstopanja. Ta strošek odraža stroške poslovanja dobavitelja in izravnave odstopanj med prevzeto in oddano električno energijo na merilnem mestu odjemalca ter je neodvisen od količine proizvedene ali dobavljene električne energije.
Ali pride do poračuna energije, če sredi leta zamenjam dobavitelja?
Če ste uporabnik, ki ima samooskrbo z letnim obračunom (letni “net metering”), se v primeru menjave dobavitelja ali menjave lastnika na merilnem mestu izvede poračun energije. V takih primerih svetujemo, da, če je le mogoče, te spremembe izvedete s 1. januarjem oziroma ob začetku koledarskega leta. Če imate soglasje za mesečno samooskrbo, kjer je obračunsko obdobje enako koledarskemu mesecu, je najbolje, da spremembe izvedete na prvi dan v mesecu. Tako zagotovite, da bo poračun energije čim bolj preprost in učinkovit.
Imam samooskrbo z letnim poračunom in veliko viškov. Zakaj jih ne odkupujete oz. zakaj jih ne morem prenesti na drugo lokacijo?
Sistem samooskrbe je zasnovan tako, da omogoča pokrivanje lastnih potreb po električni energiji z uporabo sončne elektrarne. Glavni cilj ni proizvodnja presežkov električne energije, temveč zagotavljanje, da posamezniki ali podjetja proizvedejo ravno toliko elektrike, kot jo potrebujejo. Viškov ne odkupujemo in ne omogočamo prenosa, ker bi spodbujanje proizvodnje viškov lahko vodilo do neželenih obremenitev distribucijskega omrežja in dodatnih stroškov, ki bi jih morali kriti vsi uporabniki omrežja. V primeru, da imate veliko viškov, bi bilo smiselno razmisliti o optimizaciji velikosti vaše sončne elektrarne ali o drugih načinih uporabe te presežne energije, na primer z investicijo v baterijski hranilnik ali z iskanjem možnosti za njeno uporabo na mestu proizvodnje.
Zakaj je cenik za odkup viškov v mesečni samooskrbi tako nizek?
Osnovni namen sistema samooskrbe je zagotavljanje električne energije za lastne potrebe z uporabo sončne elektrarne, ne pa ustvarjanje presežkov. Cenik za odkup viškov je oblikovan tako, da odraža vrednost presežne električne energije, ki se oddaja v omrežje in je pogosto nižji od cene, po kateri odjemalci kupujete električno energijo. Poleg tega je treba upoštevati, da presežna energija, ki se oddaja v omrežje, lahko povzroči dodatne stroške zaradi potrebe po uravnavanju in izravnavi omrežja. V skupini Petrol se zavedamo, da je za lastnike sončnih elektrarn pomembno, da dobite pravično nadomestilo za svoje presežke. Zato si prizadevamo, da bi naši ceniki odražali stroške in vrednost energije na trgu, hkrati pa spodbujamo uporabnike, da optimizirajo velikost svojih elektrarn glede na lastno porabo in razmislijo o alternativnih rešitvah, kot so baterijski hranilniki, ki povečajo samooskrbo in zmanjšajo odvisnost od omrežja.
Kdo oblikuje in organizira skupnostno samooskrbo?
Po navadi jo oblikuje en lastnik večih objektov, ki so med seboj geografsko blizu, kot so mizarji ali kmetje, ki imajo poleg bivalnega objekta še delavnico, hlev itd. Skupnostna samooskrba omogoča, da se energija, proizvedena na eni lokaciji, porazdeli med več objektov glede na njihove potrebe. Najprej se izbere lokacija, kjer bo postavljena sončna elektrarna, in določi, katera merilna mesta (MM) bodo del skupnosti. Nato se za vsako MM določi, kolikšen odstotek proizvedene električne energije mu bo pripadal. To se lahko stori tako, da se analizira porabo energije posameznega objekta v preteklem letu in na podlagi teh podatkov razdeli proizvedeno energijo. Za oblikovanje skupnostne samooskrbe nam morate, poleg ostalih dokumentov, poslati tudi obrazec »Soglasje za registracijo skupnostne samooskrbe«, ki vključuje podatke o:
• lastniku naprave za samooskrbo,
• napravi za samooskrbo (sončni elektrarni),
• članih skupnosti s pripadajočimi ključi delitve energije (% prejete EE).
Kupil sem balkonsko proizvodno napravo (vtična sončna elektrarna). Kaj moram storiti?
Za vse informacije in postopke, povezane z namestitvijo in priključitvijo balkonske sončne elektrarne, vam priporočamo, da se obrnete neposredno na vaše distribucijsko podjetje, ki vam bo lahko podalo vse potrebne informacije in vas vodil skozi postopek priključitve vaše balkonske sončne elektrarne na omrežje. Z vidika dobave električne energije ne pričakujemo nobenih sprememb. Vaša oskrba z električno energijo bo potekala nemoteno, kot doslej. Edina razlika bo, da boste v primeru proizvodnje električne energije preko vaše balkonske sončne elektrarne porabili manj električne energije iz omrežja, kar pomeni, da bo vaš račun za porabljeno električno energijo nižji.
Zakaj je na pogodbi o samooskrbi za letni obračun naveden mesečni pavšal?
Mesečni pavšal predstavlja določeno količino električne energije, ki se vsak mesec obračuna vnaprej. To storimo zato, ker že danes vemo, da bo sončna elektrarna proizvedla manj energije, kot jo bo objekt dejansko potreboval. Pavšal je na voljo zato, da prepreči nastanek previsokega računa ob koncu leta, ko se opravi letni poračun (letni “net metering”). Višino mesečnega pavšala:
• lahko določimo že ob podpisu pogodbe,
• kadarkoli spremenimo, pri čemer o tem obvestimo pristojno distribucijsko podjetje,
• določi distribucijsko podjetje ob koncu leta, ko opravi letni poračun.
Ali lahko spreminjam način plačevanja energije v samooskrbi?
Obračunska obdobja za letno ali mesečno samooskrbo so določena s strani zakonodajalca, različnih uredb in naših splošnih/posebnih pogodbenih pogojev. Vsakršna sprememba v načinu obračunavanja bi bila v nasprotju s temi zakonskimi predpisi, zato takšne spremembe niso možne. Edina sprememba, ki jo lahko izvedemo, je prilagoditev višine mesečnega pavšala v okviru samooskrbe z letnim obračunom.
Ali bom izgubil pravico do letnega “net meteringa” če zamenjam lastnika na merilnem mestu samooskrbe z letnim obračunom?
Način obračuna samooskrbe je določen z zakonom in uredbo, ki urejata priključitev naprave za samooskrbo na omrežje. Menjava lastnika naprave ne vpliva na obstoječe soglasje za priključitev, bo pa v tem primeru potreben poračun energije. Zato priporočamo, da se takšna sprememba lastništva izvede ob koncu leta, kar omogoča lažji in bolj pregleden poračun.
Podatki o odjemu in proizvodnji električne energije iz aplikacije za nadzor delovanja sončne elektrarne se razlikujejo od teh, ki so prikazani na računu. Želim popravljen račun.
Kot vaš dobavitelj električne energije smo zavezani k uporabi podatkov, ki jih prejmemo neposredno od distribucijskega podjetja. Ti podatki so osnova za obračun vaše porabe in proizvodnje električne energije. Drugačen način obračuna bi bil v nasprotju z veljavno zakonodajo in zato ni mogoč. Če menite, da je prišlo do napake, vas prosimo, da se obrnete na distribucijsko podjetje, ki lahko preveri in po potrebi korigira podatke o vaši porabi in proizvodnji električne energije. Če se ugotovi kakršnakoli nepravilnost, bomo na podlagi novih podatkov s strani distribucijskega podjetja ustrezno popravili vaš obračun.
Zavedamo se, da je hiter in neposreden dostop do želenih informacij ključnega pomena. Prijazni in strokovno podkovani operaterji vam bodo z veseljem pomagali.