Znanje in podpora

Samooskrba in nova omrežnina – kaj to pomeni za vas?

V zadnjem času se v slovenskem energetskem prostoru dogajajo številne spremembe, ki vplivajo tudi na samooskrbo. Ena izmed najpomembnejših novosti je spremenjen način obračunavanja omrežnine, ki je posledica novega omrežninskega akta. V tem blogu vam bomo poskušali pojasniti, kaj to pomeni za vas in kako se nove spremembe odražajo na vaši položnici za elektriko.

Zakaj spremembe pri obračunu omrežnine?

Glavni cilj novega načina obračunavanja omrežnine je zagotoviti bolj pravično porazdelitev stroškov med vsemi uporabniki električnega omrežja. Poleg tega naj bi nove spremembe spodbujale učinkovito rabo energije in omogočile boljšo integracijo obnovljivih virov energije v omrežje. 

Način obračuna energije v samooskrbi ostaja nespremenjen

Pomembno je poudariti, da spremembe omrežnine ne vplivajo na način, kako se obračunava električna energija v samooskrbi. Ta bo še naprej obračunana po enotni tarifi, tako kot do sedaj. Spreminja se zgolj način obračuna omrežnine, ki predstavlja plačilo za uporabo električnega omrežja. 

Kaj se spreminja za samooskrbne odjemalce?

Z novim omrežninskim aktom prihaja do sprememb v obračunavanju omrežnine, ki so še posebej pomembne za odjemalce, ki se odločajo za samooskrbo. Spremembe se nanašajo predvsem na dve področji: 

  1. Omrežnina za moč: Za vse odjemalce v samooskrbi (letni in mesečni obračun) se spremeni omrežnina za moč. Obračunala se bo glede na dogovorjeno moč in tarifno postavko za moč za 5 različnih časovnih blokov.  
  2. Omrežnina za energijo: Sprememba ima vpliv samo za odjemalce v samooskrbi po mesečnem obračunu. Poleg moči, bo tudi omrežnina vezana na energijo obračunana v 5 časovnih blokih, in sicer na vso prevzeto energijo iz omrežja v posameznem mesecu. Odjemalci v samooskrbi po letnem net meteringu bodo omrežnino za energijo še vedno plačali 1x letno na podlagi razlike med prevzeto (manki) in oddano (viški) električno energijo po ET (enotni tarifi).
Kako izkoristiti nove spremembe sebi v prid?
  1. Preglejte svojo porabo: Prvi korak je, da bolje spoznate svoje trenutne potrebe po električni energiji. To vam bo pomagalo razumeti, kako se nove spremembe v obračunu omrežnine odražajo na vašem računu. Na portalu Moj elektro lahko najdete podrobne podatke o vaši porabi in tako lažje prepoznate potencialne prihranke. 
  2. Razmislite o prilagoditvi porabe elektrike iz omrežja. Z nekaj preprostimi ukrepi lahko optimizirate svojo porabo električne energije in tako zmanjšate stroške. Poskusite čim več energije porabiti v času, ko jo proizvaja vaša sončna elektrarna. Tudi baterijski hranilnik je odlična investicija, saj vam omogoča, da ste še bolj energetsko neodvisni. S tem ne le zmanjšate stroške, ampak tudi prispevate k bolj trajnostni prihodnosti. 
Vedno smo tukaj za vas

Spremembe v obračunavanju omrežnine prinašajo nove priložnosti za vse odjemalce, ki ste že v samooskrbi ali pa o njej še razmišljate. Z dobro informiranimi odločitvami in boste še naprej učinkovito upravljali svojo porabo električne energije, hkrati pa prispevali k vzdržnosti in zanesljivosti elektroenergetskega omrežja. Skupaj bomo našli najboljše rešitve za vaše energetske potrebe. Naši strokovnjaki so vam vedno na voljo za svetovanje in podporo.

Pomembne povezave

Klepet

Pomoč in svetovanje

Klepet s svetovalcem

Pomoč in svetovanje

Zavedamo se, da je hiter in neposreden dostop do želenih informacij ključnega pomena. Prijazni in strokovno podkovani operaterji vam bodo z veseljem pomagali.

Klic

Brezplačna telefonska številka:

080 22 66

eShop brezplačna telefonska številka:

080 22 13

Klici iz tujine:

+386 14 71 45 90

Klici za pravne osebe:

+386 1 58 63 535

Elektronska pošta

Splošne informacije in podpora:

podpora.strankam@petrol.si

Spletna trgovina eShop:

eshop@petrol.si

Za podjetja:

poslovne.resitve@petrol.si

Facebook sporočilo
Povej Petrolu

Pošljite sporočilo preko našega orodja Povej Petrolu.