Znanje in podpora

Samooskrba 2024: Vse, kar morate vedeti o letnem obračunu po novem

Veste, kako deluje vaša sončna elektrarna in kako lahko kar najbolj izkoristite proizvedeno energijo? Lansko leto je prineslo kar nekaj novosti na področju samooskrbe, zato ne spreglejte ključnih novosti, zlasti informacij o obračunu za leto 2024. Razumevanje vašega obračuna in delovanja samooskrbe je namreč ključno za optimalno izkoriščanje vaše sončne elektrarne.

Kako deluje sončna elektrarna v samooskrbi?
Letni obračun energije, t.i. “letni net metering”

V samooskrbi, ki deluje na principu letnega neto merjenja, se ob koncu leta izračuna razlika med manjkajočo električno energijo (manki) in količino presežne električne energije (viški).

Če imate več viškov kot mankov, za energijo ne boste plačali nič. Poravnati boste morali samo dve postavki na računu, vezani na moč:

Določila se bo razlika med količino vseh mankov in viškov v preteklem letu, ki se nato deli s številom dni v letu – 366 za leto 2024. Tako se izračuna t. i. PDP oz. povprečna dnevna poraba. Z drugimi besedami, ugotovi se količina manjkajoče energije za povprečen dan v letu. PDP se nato pomnoži s številom dni v mesecu, rezultat pa je energija v kWh, ki jo je potrebno poravnati po ceniku za energijo in pogoji omrežnine, ki so veljali tisti mesec.

V poračunu se bodo količine porazdelile glede na izračunan PDP oz. povprečne dnevne porabe, in sicer tako za obe poračunski obdobji kot tudi čas veljavnosti različnih cen. Odjemalci s 15-minutnimi meritvami pa bodo pred poračunom prejeli še akontacijo za mesec december.

Razlaga pojmov in postavk na vašem računu

Na prvem poračunu, ki zajema obdobje pred novo omrežnino, med 1. januarjem in 30. septembrom 2024, boste našli naslednje postavke:

  1. Seštevek že zaračunanih obračunov. 
  2. Informativni merilni podatki o oddani (viški) in prejeti (manki) električni energiji ter razliki med njima za dano obdobje. 
  3. Obračun prevzete energije, izračunane na podlagi PDP in cene, ki je veljala od 1. do 31. oktobra 2024, ko je bilo 90 % cene elektrike regulirane (regulirana cena 0,09800 €/kWh za 90 % energije in redna cena 0,15595 €/kWh za 10 % energije), za gospodinjske odjemalce oz. 0,15995 €/kWh redne cene za poslovne odjemalce.
  4. Obračun prevzete energije, izračunane na podlagi PDP in cene, ki je veljala od 1. do 31. novembra 2024, ko je bilo regulirane 100 % cene elektrike (0,07700 €/kWh), za gospodinjske odjemalce oz. 0,15995 €/kWh redne cene za poslovne odjemalce.
  5. Obračun omrežnine po novih pravilih (časovni bloki za moč, enotna tarifa za omrežnino za energijo) in cenah, ki so veljale v 2024.   
  6. Prispevki in trošarine. 
  7. Skupni znesek vseh postavk, brez DDV. 
  8. Znesek za plačilo, brez DDV.  
  9. Izračun stroškov presežne moči odjemnega mesta po novi omrežnini. 
  10. Podatek o manjkajoči (prevzeti) električni energiji in presežni (oddani) električni energiji ter izračunani povprečni dnevni porabi (PDP).

Razlaga pojmov in postavk na drugem poračunu, ki zaradi nove omrežnine velja med 1. oktobrom in 31. decembrom 2024

Akontacija za december 2024
Nadzor nad porabo in proizvodnjo vaše sončne elektrarne

Z nadzornimi aplikacijami, kot je SolarEdge Monitoring, lahko spremljate, koliko energije vaša sončna elektrarna proizvede.  

Pomembno pa je vedeti, da se del proizvedene energije porabi za potrebe vašega objekta, in to preden se morebitni presežek odda v omrežje. Na vašem računu za elektriko bo, nasprotno, prikazana samo presežna (viški) in manjkajoča (manki) električna energija.  

Zato je pametno, da podatke iz aplikacije primerjate s podatki na računu in si tako ustvarite realno sliko delovanja vaših solarnih panelov.

Ali lahko prodam viške elektrike ali jih prenesem na drugo lokacijo?

Prenos električne energije na drugo odjemno mesto zaenkrat žal ni omogočeno. Intenzivno delamo na razvoju tehničnih rešitev, ki bi takšno fleksibilnost omogočale. Razvoj takšnih rešitev žal zahteva svoj čas, saj moramo zagotoviti, da so tehnično izvedljive, skladne z regulativo in da prinašajo pravo vrednost za vas, naše stranke.

Klepet

Pomoč in svetovanje

Klepet s svetovalcem

Pomoč in svetovanje

Zavedamo se, da je hiter in neposreden dostop do želenih informacij ključnega pomena. Prijazni in strokovno podkovani operaterji vam bodo z veseljem pomagali.

Klic

Brezplačna telefonska številka:

080 22 66

eShop brezplačna telefonska številka:

080 22 13

Klici iz tujine:

+386 14 71 45 90

Klici za pravne osebe:

+386 1 58 63 535

Energetske rešitve:
080 22 34

Elektronska pošta

Splošne informacije in podpora:

podpora.strankam@petrol.si

Spletna trgovina eShop:

eshop@petrol.si

Za podjetja:

poslovne.resitve@petrol.si

Energetske rešitve:
energetski.center@petrol.si

Facebook sporočilo
Povej Petrolu

Pošljite sporočilo preko našega orodja Povej Petrolu.