Znanje in podpora

Letni Net Metering: Kako izkoristiti pridobljeno energijo sončne elektrarne?

Sončna svetloba je trajnosten in brezplačen vir energije, ki ga je pri nas v obilici. Če se tudi vaša streha ponaša s Petrolovo sončno elektrarno, preberite, kako interpretirati njeno porabo in proizvodnjo in kako so na vašem računu vidni morebitni viški elektrike, ki jo ta proizvede.   

Poraba in proizvodnja elektrike s sončno elektrarno – sistem neto meritev

Sistem samooskrbe z električno energijo deluje v skladu s konceptom neto meritev (Net Metering). Pri tem se pri obračunu električne energije in omrežnine upošteva razlika med prevzeto in oddano električno energijo. To se izvaja v skladu z enotno tarifo (ET) ob zaključku obračunskega obdobja, ki praviloma sovpada s koncem koledarskega leta 

Ko sončna elektrarna proizvaja več energije, kot se je porabi – na primer v obdobjih visoke osončenosti – viške oddaja v omrežje. In obratno: ko sončna elektrarna ne proizvaja dovolj energije (npr. v obdobjih nizke osončenosti), boste električno energijo prejeli iz omrežja

Pri interpretiranju porabe in proizvodnje električne energije vaše sončne elektrarne pa lahko kaj hitro prihaja do napačnega razumevanja proizvodnje elektrike. 

Spremljanje proizvodnje elektrike s sončno elektrarno

Kje se lahko zaplete? 

Preko nadzornih aplikacij sončnih elektrarn (npr. SolarEdge Monitoring) je včasih vidna samo proizvodnja vaše sončne elektrarne. Preden se ta električna energija odda v omrežje preko vašega merilnega mesta (kot morebitni viški energije), se je del porabi tudi za lastno rabo (trenutna poraba električne energije v vašem objektu v času proizvodnje vaše sončne elektrarne).

Na računu, ki ste ga prejeli in predstavlja letni obračun po sistemu neto meritev, tako ni podatka o energiji, ki jo je vaša sončna elektrarna proizvedla, pač pa je prikazan podatek o energiji, ki je bila prevzeta iz omrežja in oddana v omrežje (viški).

Oddana električna energija je tako razlika med proizvedeno električno energijo vaše sončne elektrarne in lastno porabo električne energije v času proizvodnje.

Kako je to vidno na mojem računu?

Kaj torej pomenijo posamezne postavke na računu?  

  1.  je seštevek obračunov, torej to, kar vam je že bilo obračunano v preteklih obdobjih (obračunska moč + prispevek OVE in SPTE + morebiten pavšal). 
  2. je informacija o prevzeti količini električne energije iz omrežja (kWh)
  3. je informacija o oddani količini električne energije v omrežje (kWh)
  4. je razlika med prevzeto električno energijo iz omrežja (kWh) in oddano električno energijo v omrežje (kWh). Razlika služi kot osnova za obračun električne energije.  
  5. je obračun razlike električne energije za celotno obdobje po enotni tarifi (ET) cenika samooskrbe skupaj z obračunsko močjo, omrežnino, prispevki in ostalimi dajatvami. 
  6. je znesek za plačilo (brez DDV)
  7. je podatek o izračunani povprečni dnevni porabi za naslednje koledarsko leto.

Neto meritve prikazane na računu

Kaj pa če sem porabil več električne energije, kot sem je proizvedel?

V tem primeru , je ELES sistemski operater prenosnega elektroenergetskega omrežja, za vas na dan 31. decembra 2023 izračunal povprečno dnevno porabo za leto 2023. Ta je bila izračunana na podlagi vaše povprečne dnevne porabe in proizvodnje električne energije v lanskem letu.  

Povprečna dnevna poraba je navedena pod specifikacijo obračuna električne energije na vašem računu za mesec december (glej točko 7. zgoraj).  

Kljub novemu izračunu povprečne dnevne porabe, smo za vas povprečno dnevno porabo ponovno nastavili na nič. To pomeni, da vam bosta za vas tudi v prihodnjem koledarskem letu obračunani le postavki “Obračunska moč” in “Prispevek OVE in SPTE”.  

Če želite spremeniti svojo povprečno dnevno porabo, vas prosimo, da nam to sporočite na elektronski naslov podpora.strankam@petrol.si ali brezplačno telefonsko številko 080 22 66.

Ali lahko proizvedeno električno energijo prenesem na drugo merilno mesto, na primer na vikend ali sosedu?

Žal ne.  

Proizvedeno električno energijo lahko koristite izključno na objektu, na katerem je priključeno merilno mesto in na katerem je postavljena vaša sončna elektrarna. Prenos viška električne energije na drugo merilno mesto, tudi če je le to na istem naslovu, tako žal ni mogoč. 

* * *

Klepet

Pomoč in svetovanje

Klepet s svetovalcem

Pomoč in svetovanje

Zavedamo se, da je hiter in neposreden dostop do želenih informacij ključnega pomena. Prijazni in strokovno podkovani operaterji vam bodo z veseljem pomagali.

Klic

Brezplačna telefonska številka:

080 22 66

eShop brezplačna telefonska številka:

080 22 13

Klici iz tujine:

+386 14 71 45 90

Klici za pravne osebe:

+386 1 58 63 535

Energetske rešitve:
080 22 34

Elektronska pošta

Splošne informacije in podpora:

podpora.strankam@petrol.si

Spletna trgovina eShop:

eshop@petrol.si

Za podjetja:

poslovne.resitve@petrol.si

Energetske rešitve:
energetski.center@petrol.si

Facebook sporočilo
Povej Petrolu

Pošljite sporočilo preko našega orodja Povej Petrolu.