Zakaj so avtomobili, ki delujejo na LPG, prijaznejši do okolja?
Izpusti onesnaževal so pri uporabi LPG-ja precej manjši – izpusti CO so nižji za 30 %, izpusti HC in CO2pa za 20 %. Avtomobili, ki delujejo na plin, v ozračje ne sproščajo trdnih delcev, zlasti delcev PM10, ki so eni izmed glavnih krivcev onesnaženja zraka v mestih.
Na koliko bencinskih servisih je na voljo LPG?
V Sloveniji je LPG na voljo že na več kot 100 bencinskih servisih ob celotnem avtocestnem križu, v vseh večjih mestih in mestnih vpadnicah ter tudi že na lokalnih bencinskih servisih. Po Evropi je LPG na voljo že na več kot 40.000 bencinskih servisih, število pa iz dneva v dan raste. Priključek za polnjenje s standardnim italijanskim nastavkom se uporablja v večini evropskih držav, z izjemo Nemčije, Nizozemske, Luksemburga, Združenega kraljestva in Irske. Za te države so na voljo posebni nastavki.
Lahko še vedno uporabljam bencin, če vgradim avtoplinski sistem?
Po vgradnji avtoplinskega sistema avtomobil postane dvogoriven, kar pomeni, da lahko deluje bodisi na plin bodisi na bencin. S tem se dejansko poveča avtonomija vozila – za koliko, pa je odvisno od velikosti vgrajenega rezervoarja.
Kje na Hrvaškem lahko na Petrolovem bencinskem servisu natočim LPG?
Seznam naših bencinskih servisov doma in v tujini, kjer je na voljo tudi LPG, si lahko ogledate na naši spletni strani.
Kateri avtomobili se lahko predelajo na LPG?
Za predelavo na LPG so primerna vozila z bencinskimi motorji. Na voljo so tudi kompleti za predelavo za najbolj razširjene motorje z direktnim vbrizgom.
Kakšno vzdrževanje potrebuje avtoplinski sistem?
Za zagotovitev dolgoročnega pravilnega delovanja se sistem servisira na vsakih 15.000 km (npr. zamenjava filtra) v skladu z vnaprej določenim načrtom vzdrževanja.
Kakšne zahteve o izpustih morajo izpolnjevati vozila, ki delujejo na LPG?
Po zakonu mora biti vozilo po predelavi na LPG skladno z istimi predpisi, ki veljajo za izvirno bencinsko vozilo. Sodobni sekvenčni sistemi podjetja Lovato Gas so skladni z merili standarda evro 6 in se torej lahko uporabljajo v vozilih, skladnih z najnovejšimi predpisi EU.
Kakšne prednosti omogoča LPG?
Precejšnje denarne prihranke – do 50 % v primerjavi z bencinom. Pri izračunu prihrankov morate upoštevati prednost, ki jo prinaša 50 do 60 % nižja cena LPG, in 10 do 12 % večjo porabo. Za 400 do 500 km bo tudi povečana avtonomija vozila zaradi vgradnje rezervoarja za LPG. Nižja raven izpustov omogoča uporabo vozil, ki delujejo na LPG ali CNG, tudi na cestah, za katere veljajo posebna pravila uporabe za zmanjševanje onesnaženja ozračja. Pri zgorevanju LPG-ja ne nastajajo saje, ki lahko obarvajo motorno olje črno, zato se čistoča in lastnosti motornega olja v vozilih, ki delujejo na LPG ohranijo tudi po več tisoč prevoženih kilometrih, kar pripomore k boljšemu delovanju in manjši obrabi motorja.
Kakšne kakovosti je Petrolov avtoplin?
Kakovost avtoplina, ki se prodaja na Petrolovih bencinskih servisih v celoti ustreza zahtevam evropskega standarda EN 589, ki določa kakovost plina za pogon motorjev. V ta namen Petrol izvaja ocenjevanje dobaviteljev in občasne kontrole prispelih dobav goriva. Nepravilnosti ali odstopanj od zahtev navedenega standarda ne beležimo.
Kakšna pomoč je na voljo v primeru okvare avtoplinskega sistema?
Pomoč zagotavljajo uradni prodajalci in pooblaščeni serviserji podjetja Lovato Gas v Sloveniji ter drugod po svetu. Podjetje Lovato Gas ima lastne distributerje po vsej Evropi.
Kakšna je garancija za avtoplinske sisteme?
Za vse avtoplinske sisteme podjetja Lovato Gas velja garancija za obdobje dveh let od datuma vgradnje v vozilo.
Kakšna je cestna taksa za avtomobile, ki delujejo na LPG?
Cestna taksa za avtomobile, predelane na LPG, je enaka kot za izvirni avtomobil, saj avtomobil lahko deluje tudi na bencin.
Kako varni so rezervoarji za LPG?
Rezervoarji za LPG so izjemno varni, tipsko odobreni in preizkušeni v skladu z izjemno strogimi standardi. Obenem so odpornejši na udarce in ogenj od običajnih rezervoarjev za bencin. Vsi rezervoarji za LPG, ki so bili vgrajeni po letu 2002, so skladni z uredbo ZN/EKE 67 R-01, ki na primer zahteva, da je vsak rezervoar preizkušen do tlaka 30 barov, torej skoraj trikrat toliko, kot znaša običajni delovni tlak. Rezervoarji za LPG so narejeni iz zelo debelega in odpornega jekla ter so toplotno obdelani tako, da se v primeru trka deformirajo brez predrtja; v sklopu tipske odobritve so preizkušeni do tlaka 67,5 bara. V skladu z uredbo ZN/EKE 67 R-01 je multiventil, ki je vgrajen v rezervoar, opremljen z razbremenilnim ventilom, ki preprečuje čezmerni tlak, in toplotnim varnostnim ventilom, ki plin v primeru previsoke temperature spusti iz rezervoarja. Številni protipožarni preizkusi, ki simulirajo vnetje avtomobila zaradi zunanjih vzrokov, so pokazali, da so rezervoarji po zaslugi teh tehnologij izjemno varni.
Kako varna je uporaba avtoplina v primerjavi z bencinom?
Rezervoar za avtoplin je izdelan iz ojačanega materiala, ki zdrži tudi velike pritiske, ki nastanejo ob trku. Rezervoar je mogoče napolniti le do 80%. Testiranje rezervoarske posode se izvaja pod pritiskom do 30 barov, zato nevarnost poškodbe oziroma eksplozije rezervoarja ne obstaja niti ob 100% napolnjenosti. Vsak rezervoar ima vgrajen tudi poseben varnostni ventil, ki v primeru previsokega tlaka le-tega razbremeni, kar pomeni, da nikakor ne more priti do eksplozije.
Rezervoar in celotna armatura imata še dodatne varnostne elemente, tudi za primer nesreče ali požara na vozilu. Ti preprečijo nekontroliran izpust in nevarnost eksplozije plina. V kolikor bi ob zelo hudem trku vendarle prišlo do vžiga plina, ta zagori v obliki usmerjenega plamena (navzgor), kar je veliko bolj varno kot pri razlitju bencina, kjer plamen nekontrolirano zajame celotno vozilo. Plinski rezervoar je poleg tega izdelan iz jekla, ki zagotavlja tudi do 20-krat boljšo mehansko zaščito v primerjavi z običajnim bencinskim rezervoarjem. Izkušnje kažejo, da v primeru nesreče tak rezervoar predstavlja še dodatni ščit pred udarci pri trku.
Priznana nemška ustanova ADAC, ki si med drugim prizadeva izboljšati tako znanje kot ozaveščenost voznikov, je opravila obsežno analizo varnosti rezervoarjev za utekočinjeni plin, ki kot pogonsko sredstvo z velikimi koraki vstopa v avtomobilske vode.
Kaj je utekočinjeni naftni plin?
Utekočinjeni naftni plin ali LPG je zmes plinastih ogljikovodikov – navadno propana in butana, ki sta v normalnih pogojih v plinastem stanju, pri tlaku nad 2 bara pa preideta v tekoče stanje. LPG se pridobiva skupaj z nafto, kjer obsega približno 2 % pridobljene surovine, in skupaj z zemeljskim plinom, kjer obsega približno 5 % pridobljene surovine, nastaja pa tudi kot stranski produkt pri predelavi surove nafte. LPG se kot gorivo uporablja že od 19. stoletja in danes je po zaslugi precejšnjega tehnološkega napredka na področju sistemov za predelavo popolna izbira za voznike, ki želijo prihraniti denar in postati prijaznejši do okolja. Vozila, ki delujejo na LPG, ozračje manj onesnažujejo kot vozila z motorji na bencin in vanj ne izpuščajo trdnih delcev.
Ali so avtoplinski sistemi varni?
Vsekakor. Sistemi Lovato Gas vgrajeni po januarju 2001, so skladni z uredbo ZN/EKE 67 R- 01 in izpolnjujejo visoke varnostne standarde na podlagi izjemno strogih mednarodnih zahtev ter preizkusov (preizkusi trkov, požarov itd.). Vsi deli sistemov za predelavo na LPG so preizkušeni in odobreni v skladu s tem standardom, opremljeni pa so tudi z različnimi varnostnimi elementi: multiventilom na rezervoarju, ki pri 80 % samodejno zaustavi polnjenje, da v rezervoarju ostane dovolj prostora za raztezanje plina pri višjih temperaturah, varnostnimi ventili, ki preprečijo pretok plina iz rezervoarja in v regulator tlaka v ohišju motorja, ter rezervoarjem, skladnim z izjemno strogimi standardi. Sodobni avtoplinski sistemi so torej popolnoma varni, avtoplinski sistemi Lovato Gas pa se danes uporabljajo tudi kot originalna oprema in jih priporočajo mnogi proizvajalci avtomobilov.
Ali so avtomobili, ki delujejo na LPG, manj zmogljivi?
Pri sistemih sekvenčnega vbrizga podjetja Lovato Gas izguba moči znaša okrog 2 do 5 %, torej manj kot na primer izguba, ki jo povzroči uporaba klimatske naprave, vpliv na zmogljivost avtomobila pa je zanemarljiv.
Ali se lahko rezervoar za LPG namesti na podvozje?
Takšna namestitev rezervoarja je možna, če so izpolnjene zakonske zahteve glede najmanjše razdalje med vozilom in tlemi (250 mm pri praznem avtomobilu). Rezervoar mora biti zavarovan s pločevinasto oblogo, razdalja do tal pa mora biti pri praznem avtomobilu najmanj 200 mm.
Ali se lahko avtomobili, ki delujejo na LPG, uporabljajo na cestah z omejitvami uporabe glede na vrsto vozila?
Vozila na plin se zaradi svoje prijaznosti do okolja navadno lahko uporabljajo tudi na cestah, za katere veljajo posebna pravila uporabe za zmanjševanje onesnaženja ozračja, kot so na primer omejitve glede na sodost oz. lihost številke registrske oznake ali raven izpustov (npr. prepovedi vozil evro 0–2).
Ali se avtomobili, ki delujejo na LPG, lahko vkrcajo na ladje in trajekte?
Ker ni posebne zakonodaje, ki bi urejala to področje, je to prepuščeno presoji pomorskih družb. Navadno se odgovorne osebe obvesti, da avtomobil deluje na plin, pri nakupu vozovnice in nato ponovno pri vkrcanju. Vedno pa je dobro za natančna navodila povprašati pri posameznem podjetju.
Ali se avtomobili, ki delujejo na LPG, lahko parkirajo v podzemnih parkirnih hišah?
Odločitev je predvsem v rokah lastnikov posameznih parkirnih hiš. Sicer pa velja, da lahko vozila, ki delujejo na LPG in so opremljena z varnostnimi elementi v skladu z uredbo ZN/EKE 67 R- 01, torej vsa vozila, ki so bila predelana po 1. 1. 2001, parkirajo v prvi etaži podzemnih parkirnih hiš. Vozila, ki so bila predelana pred tem datumom in niso skladna s to uredbo, parkirajo samo nad zemljo.
Ali rezervoarji za LPG zavzamejo veliko prostora v prtljažniku?
Dandanes se večinoma uporabljajo rezervoarji toroidne oblike, ki se lahko vgradijo v prostor, namenjen rezervni pnevmatiki. Rezervoar tako ne zavzema prostora za prtljago, na voljo pa so tudi posebni kompleti za popravilo in polnjenje pnevmatike v primeru predrtja. Če se v prtljažni prostor vgradi valjast rezervoar, ta navadno v prtljažniku zavzame okrog 20–25 % prostora.
Ali moram kljub uporabi LPG-ja rezervoar polniti z bencinom?
Ker avtomobil pri običajni uporabi najprej deluje na bencin in nato samodejno preklopi na plin, je v rezervoarju vedno obvezno imeti določeno količino bencina. Pri novejših modelih avtomobilov ( Tsi, TFSi, Tce...) pa je bencin v rezervoarju nujen, saj motorji ves čas delovanja delujejo na obe gorivi istočasno.
Ali je na avtoplin mogoče predelati vozila z motorjem na direktni vbrizg?
Motorji z direktnim vbrizgom bencina (TSi, TFSi, Tce, GDi, ecoboost... ) po predelavi na plin ves čas svojega delovanja delujejo na obe gorivi istočasno. Poleg plina motor ves čas porablja najmanj 12 % bencina, s čimer je zagotovoljeno pravilno delovanje motorja v njegovi predvideni življenski dobi.
Pred predelavo je potrebno preveriti možnost predelave na podlagi:
Prostornine motorja (L)
Moči motorja (KW)
Kode motorja (navedene v prometnem dovoljenju ali, pred nakupom, v homologaciji pri trgovcu)
Predelava se izvede le na tistih tipih vozilih, ki jih je Lovato predhodno preizkusil v svojih laboratorijih.
Ali je avtoplinski sistem težko uporabljati?
Pri sodobnih sistemih vbrizga podjetja Lovato Gas vse poteka samodejno. Voznik mora samo napolniti rezervoar s plinom ter pritisniti gumb za preklop in že začne varčevati.
Ali imajo avtomobili, ki delujejo na LPG, večjo porabo?
Zaradi drugačnih kemičnih in fizikalnih lastnosti plina v primerjavi z bencinom, predvsem zaradi nižje kurilne vrednosti LPG-ja, je poraba navadno 10 do 12 % večja, odvisno od vrste vgrajenega sistema. Vendar pa je zaradi nižje cene in manjšega vpliva na okolje uporaba LPG varčnejša (s prihranki do 50 %) in okolju prijaznejša izbira.
V drugem oknu ste bili odjavljeni ali pa vam je potekla seja. Trenutna stran se bo osvežila.
Zavedamo se, da je hiter in neposreden dostop do želenih informacij ključnega pomena. Prijazni in strokovno podkovani operaterji vam bodo z veseljem pomagali.