Znanje in podpora

Ste vedeli? Garancija vam velja tudi pri popravilu avta na nepooblaščenem servisu

Ali lahko med garancijskim rokom servisirate avtomobil na nepooblaščenih servisih? Seveda! In garancija bo še zmeraj veljala.

Ob nakupu avtomobila je eden od odločilnih faktorjev tudi garancija. Toda, da bi lahko uveljavljali garancijo, prodajalci običajno zahtevajo, da avtomobile servisirate v njihovih pooblaščenih delavnicah, kjer nadomestni deli in storitve stanejo veliko več kot na nepooblaščenih servisih.  

Je res, da ne smete olja zmenjati nikjer drugje? Ni. Evropska uredba št 461/2010 to preprečuje že skoraj deset let, marsikdo pa tega še zmeraj ne ve.

Preberite si, kakšne pravice imate ob nakupu novega avtomobila in kako je v resnici s popravili in garancijo. 

Garancija ali jamstvo?

Čeprav sta na prvi pogled oba pojma videti sinonima, pa pravno gledano nista.  

Zakon o varstvu potrošnikov pravi, da je garancija vsaka obveznost, ki jo podjetje prevzame do potrošnika in s katero se zaveže, da potrošniku brezplačno popravi ali zamenja blago, vrne kupnino ali zagotovi drugo sredstvo, kadar blago ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu.

Po drugi strani pa isti zakon ne omenja jamstva, kar pomeni, da jamstvo izhaja le iz medsebojnega razmerja med kupcem in prodajalcem.  

Poleg tega nekateri prodajalci obljubljajo še podaljšano garancijo, pri kateri pa je potrebno biti previden, saj ne gre zmeraj za dejansko podaljšanje vsega, kar obljublja garancija, pač pa le za jamstvo, ki je, kot rečeno, povsem druga kategorija.

Nepooblaščeni servisi imajo vse certifikate, ki dokazujejo, da delajo skladno s standardi določenih znamk.

Kdo vse servisira avtomobile?

V iskanju najugodnejše možnosti za servisiranje avtomobila lahko izbiramo med tremi različnimi tipi servisnih delavnic:  

  • Uradni, pooblaščeni servisi so tisti, ki spadajo pod okrilje določene avtomobilske znamke, uvoznika ali prodajalca. V avtomobile vgrajujejo le originalne dele in so običajno najdražji.
  • Nepooblaščeni servisi. Ti z določenimi znamkami in proizvajalci nimajo sklenjene neposredne pogodbe. Servisirajo vse znamke in imajo vse certifikate, ki dokazujejo, da delajo skladno s standardi določenih znamk in uporabljajo originalom enakovredne nadomestne dele, olja in maziva. Nenazadnje pa so tudi cenovno ugodnejši. V Sloveniji je takih servisov okoli 1500, mednje pa sodijo tudi Petrolove servisne delavnice TipStop.
  • Domači mojstri. Mojstri, ki avtomobile servisirajo sami doma v svojih garažah, lahko sicer delo opravijo dobro, vendar zanj ne morejo dati nobenega jamstva ali izdati potrdila, ki bi ga lahko uporabili v garancijskem roku.
Kaj pravi Uredba iz leta 2010?

Julija 2010 je začela veljati Uredba (EU) št. 461/2010, ki dopušča servisiranje vozil pri nepooblaščenih servisnih delavnicah, ki so registrirane za popravljanje in vzdrževanje vozil, in hkrati dopušča tudi vgradnjo nadomestnih delov različnih izvorov, pri čemer pa je edini kriterij primerljiva kakovost nadomestnih delov.

Za potrošnika je najbolj bistven podatek, da servisiranje vozila na nepooblaščenih servisih v času trajanja garancije ne vpliva na možnost uveljavljanja garancije za brezhibno delovanje vozila, če ima tak serviser registrirano svojo dejavnost.  

Uredba je namenjena temu, da prepreči zlorabe garancij, s katerimi prodajalci svoje kupce vežejo izključno na uradne servise, s tem pa se onemogoča neodvisne servise in trgovino z nadomestnimi deli.

Servisiranje vozila na nepooblaščenih servisih v času trajanja garancije ne vpliva na uveljavljanje garancije.

V garancijskem roku lahko greste na nepooblaščen servis

Od leta 2010 je tako avtomobile v garancijskem roku mogoče servisirati na nepooblaščenih servisih, ne da bi to vplivalo na garancijo samo.  

Vendar pozor: tam lahko opravljate le vzdrževalna dela na avtomobilu. Vse, kar je povezano z uveljavljanjem garancije, morate še zmeraj opraviti na originalnem, pooblaščenem servisu.  

Za vsa dela, ki jih ne pokriva garancija, in jih opravi nepooblaščeni servis, mora lastnik avtomobila imeti ustrezna dokazila, iz katerih je razvidno, da je avtomobil vzdrževan v skladu z vsemi priporočili in standardi. V tem primeru lahko še zmeraj uveljavlja garancijo za neko drugo okvaro, saj do nje ni prišlo zaradi napačnega vzdrževanja. Kot dokazila o ustreznem vzdrževanju veljajo:

  • Certifikat, da je posamezen rezervni del enakovreden originalnemu.
  • Delovni nalog s specifikacijo del.
  • Ustrezno in podrobno razčlenjen račun, na katerem je opisano, za kakšen poseg je šlo, vsa  uporabljena olja in maziva, skratka ves uporabljan material z ustreznimi normativi.

Če servisiranje opravite na uradnem servisu, teh potrdil pri morebitnem uveljavljanju garancije seveda ne potrebujete.

Podaljšana garancija ni vezana na Uredbo, zato pri njej veljajo pogoji, ki jih navede prodajalec sam.

Kaj pa po poteku garancijskega roka?

Tovarniška garancija, ki jo izda proizvajalec običajno velja 2 ali 3 leta. V tem času velja Uredba, ki zagotavlja, da lahko avtomobil servisirate na nepooblaščenih servisih, razen kadar gre za uveljavljanje garancije same.

Podaljšana garancija ali jamstvo, ki traja 5 ali 7 let je dogovor s samim prodajalcem in ni vezana na proizvajalca. Kot taka ni vezana na Uredbo, zato pri njej veljajo pogoji, ki jih navede prodajalec sam.

Tu bodite pozorni na droben tisk, saj lahko v teh zavezah velja, da:

  • jamstvo začne veljati že z nakupom avtomobila, kar pomeni, da vam lahko po koncu garancije od sedmih let jamstva ostanejo le še štiri,
  • morate avtomobil po poteku garancije servisirati izključno pri prodajalcu,
  • morate v avtomobil vgrajevati le določene dele,
  • so iz jamstva običajno izvzeti deli, ki se naravno hitro izrabijo (svečke, kabli, cevi, filtri …)
  • nekateri jamstvo priznajo le, če ste avtomobil že v garancijskem roku servisirali pri njih
  • so servisni intervali lahko drugačni od tistih, ki kih je predvidel proizvajalec avtomobila
  • druga jamstva in pravice, ki niso navedene v pogodbi, običajno ne veljajo.

Pri TipStopu so vsi posegi zavarovani, vgradili pa bomo originalom enakovredne dele.

Naše ime je naša obljuba!

V Petrolovih servisih TipStop bodo naši cetrificirani in usposobljeni mehaniki s pomočjo najsodobnejše opreme natančno in kvalitetno poskrbeli za vaš avtomobil.

V naših servisnih delavnicah bomo za vas vgradili originalom enakovredne rezervne dele. To pomeni, da lahko na TipStopu prihranite od 20 do 50 odstotkov pri končni ceni servisiranja avtomobila, s ceno servisne ure, ki je od 20 do 30 evrov nižja od cene servisne ure na pooblaščenih servisih.

Še več: vse storitve in posegi so pri nas zavarovani, izdan račun pa lahko v naslednjih 12 mesecih uveljavljate kot garancijo. 

Pri TipStopu tako hitro in zanesljivo uredimo:

  • vzdrževanje osebnih in tovornih vozil,
  • vulkanizerske storitve,
  • avtooptiko,
  • pregled in servis izpušnih sistemov,
  • menjavo olja, akumulatorjev, žarnic, filtrov,
  • servis in polnjenje klimatske naprave,
  • servis zavornega sistema.

Ne glede na to, ali potrebujete servis znotraj garancijskega roka ali izven njega, so vam na voljo naši strokovnjaki, ki bodo zelo ugodno in neprekosljivo hitro poskrbeli, da bo vaš avtomobil spet zanesljivo vozil po cestah.

* * *

Klepet

Pomoč in svetovanje

Klepet s svetovalcem

Pomoč in svetovanje

Zavedamo se, da je hiter in neposreden dostop do želenih informacij ključnega pomena. Prijazni in strokovno podkovani operaterji vam bodo z veseljem pomagali.

Klic

Brezplačna telefonska številka:

080 22 66

eShop brezplačna telefonska številka:

080 22 13

Klici iz tujine:

+386 14 71 45 90

Klici za pravne osebe:

+386 1 58 63 535

Elektronska pošta

Splošne informacije in podpora:

podpora.strankam@petrol.si

Spletna trgovina eShop:

eshop@petrol.si

Za podjetja:

poslovne.resitve@petrol.si

Facebook sporočilo
Povej Petrolu

Pošljite sporočilo preko našega orodja Povej Petrolu.