Razmišljanje o prehodu v trajnostno, električno mobilnost lahko ekonomska in birokratska realnost hitro grobo prekine. Cena vozil, postopek pridobitve subvencij in posojila – takšna vprašanja meglijo sliko. Toda ali morate električni avto sploh kupiti? Zakaj ga ne bi najeli?
Z naraščanjem števila električnih avtomobilov se spreminja tudi odnos do njih. Če smo še včeraj potrebovali ali pa si vsaj želeli imeti svoje, lastniške avtomobile, se danes to prepričanje vse bolj maje, čedalje bolj priljubljena pa postaja možnost tako imenovane souporabe avtomobilov.
Gre za sistem, ki uporabniku omogoča, da ima dostop do avtomobila praktično ves čas, uporablja pa ga le takrat, ko ga zares potrebuje. In ker uporabnik ni lastnik vozila, to pomeni, da z izjemo plačila najemnine – izključno za čas uporabe, in ne pavšalno – nima nikakršnih stroškov niti skrbi z vzdrževanjem.
-
Ne spreglejte:
Preverite ponudbo all inclusive poslovnega najema e-vozil
Tovrstna uporaba je primerna za več tipov voznikov. Prvi so tisti, ki avtomobile potrebujejo občasno in se jim avtomobila zaradi vseh vzporednih stroškov ne izplača imeti. Drugi so tisti, ki bi si avtomobil lahko privoščili, a živijo v mestih, kjer nimajo zagotovljenega parkirnega prostora, hkrati pa avtomobil uporabljajo le na kratke razdalje. Seveda pa je razlogov za uporabo še precej več, prav tako kot posameznikov, ki bi storitev lahko uporabljali – pa tudi podjetij.
Le da bi ta to lahko počela še bolj elegantno.
Ni se vam treba ukvarjati s prodajo tehnološko zastarelega električnega avtomobila, poslovni najem prinaša vedno najnovejše tehnološke rešitve.
Zakaj poslovni najem?
Ena od boljših rešitev, namenjenih podjetjem (pa tudi posameznikom, ki si želijo električno mobilnost s točno določenimi in nadzorovanimi stroški), za uporabo električnega avtomobila, ne da bi ga kupili, je možnost poslovnega najema.
To je uveljavljena rešitev, ki jo uporablja veliko podjetij. A Petrol je tu naredil še korak naprej: postal je prvo podjetje v Sloveniji, ki ponuja dolgoročni poslovni najem električnih avtomobilov.
Poslovni najem električnih vozil je za podjetja zanimiva rešitev z več vidikov. Jasno, najem tovrstnih vozil je zanimiv že z vidika skrbi za naravo, a za podjetja bo morda še bolj privlačna možnost fiksnih stroškov. Poslovni najem električnega avtomobila namreč pri Petrolu v ceni (ki je odvisna od vrste vozila, paketa podpornih storitev in pa dolžine najema) zajema vse stroške – od registracije vozila, zavarovanja, servisov, nadomestila za uporabo cest do pnevmatik, ob doplačilu pa še vinjete in polnjenja vozila na javnih polnilnicah; teh imamo po Sloveniji razvrščenih že več 100, ob tem pa je mogoče postaviti polnilnice tudi na želeno lokacijo, kot je na primer sedež podjetja, ki se odloči za poslovni najem.
-
Ne spreglejte:
Preverite ponudbo all inclusive poslovnega najema e-vozil
P
redvidljivi stroškiEna od največjih prednosti poslovnega najema je dejstvo, da uporabnik sam točno ve, kakšni bodo mesečni stroški za najem vsakega posameznega vozila. Tovrstni najem je pri Petrolu mogoče skleniti za obdobje treh, štirih ali petih let. Rešitev uporabniku zagotavlja podporo tudi v primeru okvare vozila ali prometne nesreče, pri urejanju asistence, vodenju odškodninskega postopka ... Uporabniku vozila in najemniku torej poleg plačila dogovorjenega fiksnega stroška preostane zgolj vožnja.
Nakup ali najem?
Kaj pa, če primerjamo lastništvo električnega avtomobila s poslovnim najemom enakega vozila?
Vzemimo za primer BMW i3, ki velja za eno od bolj priljubljenih alternativ. Cena tovrstnega vozila z dobrimi tremi evrskimi tisočaki opreme in ob upoštevanem DDV-ju je 44.708 evrov. Zanj lahko fizične osebe pridobijo največ 7.500 evrov subvencije Eko sklada, podjetja pa tja do 75 odstotkov razlike v ceni med električnim avtomobilom, ki ga kupujejo, in primerljivim (po velikosti, zmogljivostih, znamki ...) klasičnim avtomobilom.
Pri fizičnih osebah je matematika preprosta: ko odštejemo vrednost subvencije v višini 7.500 evrov in nato najamemo posojilo Eko sklada za obdobje 72 mesecev, ki ponuja minimalno obrestno mero v višini 1,3 odstotka. Kaj pa podjetja? Če bi ob nakupu npr. dobila nižjo subvencijo (v povprečju okoli štiri tisočake, če i3 primerjamo z BMW 118d s samodejnim menjalnikom), je razlika v korist poslovnega najema še za nekaj tisočakov ugodnejša kot pri primeru fizične osebe.
Podjetja ne morejo vedno pridobiti polnega zneska subvencije Eko sklada, zato je lahko zanje poslovni najem še ugodnejši.
V primeru nakupa vozila s subvencijo in Eko posojilom bi mesečni obrok za BMW i3 znašal slabih 540 evrov, kar pa je 40 evrov več, kot če bi podjetje vozilo najelo prek Petrolove sheme poslovnih najemov, hkrati pa bi po odplačilu posojila še vedno imelo vozilo, katerega vrednost bi zagotovo znašala nekaj tisoč evrov.
V šestih letih bi za posojilo za plačilo vozila plačali slabih tri tisoč evrov več kot za poslovni najem. A to je le začetek. Dodatnih 1.200 evrov je nato treba dodati za kasko zavarovanje omenjenega vozila na leto, upoštevajoč vse opcije kasko zavarovanja, ki jih ponuja tudi poslovni najem. K temu je nato treba dodati še strošek nakupa pnevmatik – v obdobju šestih let je treba zamenjati vsaj en komplet letnih in en komplet zimskih pnevmatik, kar zagotovo nanese dodatnega evrskega tisočaka – in pa porabo elektrike. 225 kilovatnih ur je količina elektrike, ki jo v prvem letu preklopa Petrol v posameznih akcijah vključi v ceno najema, kar mesečno prinese dodatnih 40 evrov prihranka ali ravno toliko, kot znaša razlika med najemom in obrokom za nakup vozila.
Najem električnega vozila je tako po šestih letih cenejši za kar 13 tisočakov, v ta znesek pa še vedno niso vključeni redni in izredni servisi ter različen potrošni material, kot so žarnice v kabini, brisalci in podobno, hkrati pa so najemniku prihranjeni še vsi birokratski in drugi postopki, kar zagotovo odtehta velik delež in le še olajša odločitev o najemu, ki je, kot smo dokazali, najbolj smotrna.
Petrolov poslovni najem lahko vključuje tudi postavitev polnilnih postaj in upravljanje flote!
Poenostavljeno poslovanje
Poleg tega je treba upoštevati tudi poenostavitev računovodskih postopkov v zvezi z vozilom (ali floto vozil), saj je strošek mesečnega najema mogoče neposredno prištevati v stroške poslovanja podjetja, ob tem pa ni treba skrbeti o tem, kolikšna je amortizacija in kako bo na rezultat vplivala morebitna prodaja kupljenega vozila ob koncu uporabe.
Pri nakupu vozila to namreč na koncu ostane kupcu, pri poslovnem najemu pa uporabnik ob izteku pogodbe vozilo vrne. A ker gre razvoj električnih avtomobilov in njihove tehnologije tako hitro naprej, je jasno, da je uporabniku, zlasti podjetjem, v interesu imeti vedno svežo, najbolj varčno in učinkovito tehnologijo, ne pa se po nekaj letih ukvarjati s prodajo električnega avtomobila, ki je lahko v tistem hipu sicer s stališča obrabe in vzdrževanja v odličnem stanju, a je zaradi hitrega razvoja tehnologije električnih pogonov (predvsem baterij) ostal korak ali dva zadaj. Tudi po tej plati je Petrolov poslovni najem odlična rešitev!
-
Ne spreglejte:
Preverite ponudbo all inclusive poslovnega najema e-vozil