Javno-zasebno partnerstvo
Javno-zasebna partnerstva predstavljajo dolgoročen pogodben odnos in sodelovanje javnega in zasebnega sektorja. V Petrolu zasledujemo načelo poštenega, transparentnega in trajnostnega odnosa med vsemi udeleženci.
KONTAKTIRAJTE NASS pogodbenim razmerjem, opredeljenim kot javno-zasebno partnerstvo, si javni subjekti lahko zagotovijo vire financiranja potrebne za izgradnjo ali obnovo, upravljanje in vzdrževanje predmeta pogodbe, povezanega z zagotavljanjem storitev splošnega gospodarskega pomena.
Zasebnik s transparentnimi postopki izvaja in zagotavlja storitve, katerih dolžnost in pravica izvajanja je v domeni javnega sektorja, a je pogodbeno prenesena na zasebnika.
Modeli javno-zasebnega partnerstva
Javno-zasebna partnerstva se v praksi izvajajo preko različnih pogodbenih modelov:
- Energetsko pogodbeništvo
- Pogodbena oskrba z energijo
- Pogodbeno zagotavljanje prihrankov energije
- Pogodbeno zagotavljanje prihrankov vode
- Koncesija
Kadar so investicije obsežne in strateškega pomena, ali pa ko si zasebnih investiranega vložka v fazi gradnje ne more celovito povrniti v obliki doseženih prihrankov, se lahko javno-zasebna partnerstva izvajajo tudi s kombinacijo vložka dodatnega investitorja, kot je banka, ali finančnega mehanizma v obliki nepovratnih ali kohezijskih sredstev.
Zakaj prenesti interes gradnje in upravljanja na zasebni sektor?
Cilj Petrolovega financiranja energetskih projektov v javnem sektorju je optimizacija stroškov za potrebno energetsko oskrbo in povečanje zanesljivosti energetskih sistemov ob sočasnem varovanju okolja.
Koncept javno-zasebnega partnerstva v energetiki prispeva k razbremenitvi javnega proračuna, učinkovitejši rabi energije in varovanju okolja. Prednosti javno-zasebnega partnerstva v energetskih projektih so:
- Trajna sinergija med javnimi in zasebnimi naložbami na področju izgradnje, posodobitve ter razvoja energetske in komunalne infrastrukture.
- Bogate izkušnje Petrola na področju različnih pridobljenih koncesij – zemeljski plin, toplotna energija, utekočinjeni naftni plin, pitna voda in odvajanje in čiščenje odpadnih voda.
- Lokalni skupnosti ni potrebno zagotavljati vseh finančnih virov za izvedbo novih investicij, obnovo sistemov in vzdrževanja.
- Petrol prevzame večino rizikov načrtovanja, izgradnje, vzdrževanja in obratovanja energetske infrastrukture in opreme.
- Realizacija projektov je možna v kratkem roku – razpoložljivi so finančni in človeški viri.
- Poveča se zanesljivost oskrbe z energijo.
- Energetski zakon nalaga dobaviteljem energije, da izvajajo ukrepe za izboljšanje energetske učinkovitosti pri končnih odjemalcih, kar vpliva na obvladovanje njihovih stroškov.
- Odjemalcem se zagotavlja dolgoročno tržno konkurenčna oskrba z energijo.
- Izboljša se učinkovitost energetskega sistema s strokovno obnovo oziroma zamenjavo.
- Vodenje, nadzor obratovanja, servisiranje, vzdrževanje in odprava motenj izvajajo strokovnjaki s področja energetske dejavnosti.
- Zmanjšajo se stroški za energijo in škodljivi vplivi na okolje.