Številni vozniki točenja goriva na bencinskem servisu ne končajo takrat, ko ročka na cevi samodejno klikne in prekine dotok, ampak poskušajo v rezervoar stisniti še kakšen deciliter ali dva. Velikokrat kot razlog navedejo zaokroževanje zneska, ki ga je treba plačati za natočeno gorivo, ali pa prepričanje, da je več vedno bolje. Pa je res? Poglejmo.
Ko smo na enem od naših bencinskih servisov naključno izbrane voznice in voznike vprašali, kako točijo gorivo, jih je nekaj odgovorilo, da poskušajo točenje goriva nadaljevati tudi po tem, ko ga črpalka samodejno ustavi.
Takšnega polnjenja rezervoarja pa ne priporočamo, odsvetujejo ga tudi nekateri proizvajalci avtomobilov. Odvečno gorivo lahko pljuskne iz tanka po vaših rokah, oblačilih in tleh, poleg tega pa tvegate resne okvare vozila.
Kako črpalka ve, kdaj mora ustaviti točenje goriva?
V rezervoarju vašega vozila je poleg goriva tudi zrak. Ko začnete v tank točiti gorivo, se zrak začne mešati z njegovimi hlapnimi sestavinami. Sodobne točilne pipe so narejene tako, da velik del teh hlapov prestrežejo in jih po posebni cevi, ki je vgrajena v ročko, iz avtomobilskega rezervoarja odvajajo nazaj v podzemni zbiralnik.
Del prostornine rezervoarja za gorivo zaseda mešanica zraka in gorivnih hlapov.
Bolj ko je rezervoar v vozilu poln, večja je nasičenost zraka v njem z gorivnimi hlapi. V starejših avtomobilih je ta mešanica zraka in hlapov ušla na prosto, v sodobnih vozilih pa iz rezervoarja proti odprtini za polnjenje vodi odzračevalna cev.,
Pri točenju goriva iz črpalke v rezervoar se primeša tudi del zraka iz okolice, kar posebej pri dizelskih gorivih povzroča penjenje. Visokokavostna in tehnološko napredna Petrolova goriva Q Max Diesel in Q Max iQ Diesel vsebujejo dodatke za hitrejše izločanje zraka, kar pozitivno vpliva tudi na količino natočenega goriva.
Na njej je nameščen tlačni ventil, ki zazna povečan parni tlak in zapre cev za odvajanje zraka. Gladina v polnilni cevi se takrat hitro dvigne, kar aktivira mehanizem, ki na ročki ustavi dotok goriva, čeprav rezervoar ni povsem poln, saj del njegove prostornine zaseda mešanica zraka in gorivnih hlapov.
Kako lahko s čezmernim točenjem goriva poškodujemo motor?
Novejša vozila pa imajo tudi sistem za rekuperacijo hlapov, ki količino škodljivih izpustov lahko zmanjša tudi za 95 odstotkov. Vakuum v motorju hlape potegne v posodo z aktivnim ogljem, od tam pa jih posesa naprej v motor, kjer zgorijo skupaj z gorivom.
Če rezervoar za gorivo čezmerno napolnite, lahko poškodujete sistem za rekuperacijo hlapov. Cena popravila lahko doseže štirimestno število.
Odprtino za vsesavanje hlapov namreč, če natočite preveč goriva, zalijete s tekočino, ki jo vsrka posoda z ogljem. Ker sistem deluje samo s hlapi, ga lahko poškodujete. To bo zmanjšalo učinkovitost motorja, prižge pa se vam lahko tudi lučka, ki opozarja na okvaro motorja.
Sistem za rekuperacijo hlapov lahko poškodujete tudi s čezmernim točenjem goriva pri bistveno višjih zunanjih temperaturah. Če natočite preveč goriva, ki je bil hranjen v hladnejšem podzemnem rezervoarju, lahko ob raztezanju pri visokih temperaturah zalije posodo z aktivnimi ogljem.
Kako pravilno točiti gorivo?
S pravilnim točenjem goriva lahko pomembno vplivate na boljše delovanje svojega vozila, zato upoštevajte nekaj enostavnih nasvetov:
- Zaupajte sistemu za samodejno prekinitev točenja. Ročka za gorivo je opremljena s tehnologijo, ki zelo dobro oceni, kdaj je v rezervoarju dovolj goriva. Točnost delovanja točilnih agregatov na Petrolovih bencinskih servisih redno preverjamo.
- Ne dodajajte goriva, da bi zaokrožili znesek. Čezmerno točenje goriva lahko poškoduje sistem, ki podpira pravilno delovanje motorja. Popravilo vas bo stalo veliko več kot nekaj centov, ki jih zaokrožujete.
- Polnite učinkovito. Če želite rezervoar svojega vozila res čim bolj napolniti, sponko na ročki za gorivo zaskočite na najnižji stopnji z najmanjšim pretokom. Če je pretok manjši, se zrak hitreje izloča iz rezervoarja skozi polnilno odprtino, zato se tlačni ventil aktivira kasneje, v rezervoar pa lahko natočite več goriva.